RODO

Informacja dla pacjenta dotycząca przetwarzania danych osobowych

Działając jako Administrator Pani/Pana danych osobowych, prosimy o zapoznanie się z informacja niezbędną w przypadku zbierania danych osobowych, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia parlamentu Europejskiego i Rady ( UE ) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych –tzw. RODO.


Przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10.05.2018 r. oraz RODO.

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych ( ADO ) jest „Medikard” Sebastian Stec z siedzibą przy ul. Chrzanowskiej 26A, 37-700 Przemyśl.

Kontakt do inspektora ochrony danych

Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych – …… ….., z którą można się skontaktować się za pomocą e-maila: medikardsms@gmail.com lub drogą pocztową na adres siedziby ADO.

Cel przetwarzania danych osobowych i podstawa prawna ich przetwarzania

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach i w oparciu o następujące podstawy prawne: 

-ustalanie tożsamości pacjenta przed udzieleniem świadczenia, w szczególności poprzez zgłoszenie do objęcia opieką medyczną, weryfikacje danych podczas umawiania wizyty na odległość jak i na stanowisku recepcyjnym czy w gabinecie lekarskim.

Podstawa prawna – art. 6 ust.1lit.coraz art. 9 ust.2 lit. h RODO w zw. z art. 25 pkt 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku praw pacjenta – kontaktowania pod podanym przez Pana/Pana numerem telefonu czy adresem e-mail aby np. potwierdzić rezerwacje bądź odwołanie terminu konsultacji lekarskiej czy tez poinformować o możliwości odbioru wyniku badań.

Podstawa prawna –art. 6ust.1 lit. b i f RODO jako tzw. prawnie uzasadniony interes administratora , jakim jest opieka około obsługowa nad pacjentem oraz sprawniejsze zarządzanie grafikami.

-prowadzenie ksiąg rachunkowych i związanych z tym obowiązków podatkowych, jak np. wystawianie rachunkó>w za wykonanie przez nas usług co może się wiązać z koniecznością przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

Podstawa prawna –art. 6 ust.1 lit. c RODO w zw. z art. 74 ust.2 ustawy z 29.09.1994 o rachunkowości.
-dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej przez nas działalności gospodarczej i tym samym przetwarzania Pani/Pana danych w tym celu.

Podstawa prawna – jako tzw. prawnie uzasadniony interes administratora, którym jest dochodzenie naszych roszczeń i obrona naszych praw.

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: upoważnieni pracownicy/współpracownicy Administratora, podmioty uczestniczące w obsłudze procesu leczenia, którym zostały powierzone dane osobowe w ramach umowy powierzenia przez Administratora; podmioty uczestniczące w pozostałej obsłudze ADO, w tym obsłudze księgowej, prawnej, informatycznej, technicznej Administratora, którym zostały powierzone dane osobowe w ramach umowy powierzeni, osoby upoważnione przez podmiot przetwarzający; organy państwa i inne podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa w szczególności do kontroli wykonywania ciążących na ADO obowiązków ( np. Państwowa Inspekcja Pracy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Urząd Skarbowy).

Przechowywanie danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe  przetwarzane w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, w tym prowadzenie dokumentacji medycznej oraz zarządzanie procesem udzielania świadczeń będą przez nas  przechowywane przez okres konieczny do realizacji obowiązków i zadań wynikających z poszczególnych przepisów prawa.

Dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej oraz prowadzenia ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej, odpowiednio przez okres przedawnienia roszczeń wynikających z przepisów prawa i okres przechowywania dokumentacji księgowej i podatkowej wynikającej z przepisów prawa.

Prawa osób , której dane są przetwarzane

Na zasadach określonych przepisami o ochronie danych osobowych ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do sprostowania , usunięcia ,ograniczenia lub przenoszenia danych ( w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisami prawa ); prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania; prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – gdy uzna Pani/Pań, że przetwarzanie danych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.

Wymóg podania danych i konsekwencje braku podania danych

Korzystanie z naszych usług jest dobrowolne, jednakże jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązani do prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa , w tym do oznaczenia tożsamości pacjenta wykorzystaniem jego danych osobowych. W takim przypadku nie podanie danych może skutkować odmową rezerwacji wizyty czy udzielenia świadczenia zdrowotnego .Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 9.11.2015 r. w sprawie rodzajów , zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania, obowiązkowe jest podanie następujących danych : imię i nazwisko, numer PESEL, data urodzenia, adres zamieszkania , numer telefonu i e-mail (w przypadku gdy wizyta finansowana jest ze środków publicznych), imię i nazwisko przedstawiciela ustawowego i jego adres zamieszkania. Podanie Pani/Pana danych osobowych związane jest z wymogiem ustawowym wynikającym z przepisów ustawy z dn. 27.08.2004 r.” o świadczeniach opieki finansowanych ze środków publicznych „.